onsdag, september 05, 2007

Gripen av den svenska whiskyfebern? Sugen på Mackmyra?


Jo, det glömde jag säga att när jag nu ändå var på plats vid septembersläppet på Systemet, med nummerlapp 100 och allt så kunde jag ju inte annat än passa på att köpa den strängt ransonerade Preludium 05, OBS, fel bild. Och då tänker jag inte på Chopins regndroppsmusikstycke från den charmerande staden Valldemosa, utan på 50 cl livets vatten från Svedala, med det skotskklingande namnet Mac Kmyra.

Just det: Mackmyra.

Även om jag råkar sitta på sådär en 40 olika sorters singlemalt (skrýtskryt) så har inte den svenska whiskyfebern slagit till mig på allvar. Får jag ett seriöst feberoffers seriösa förslag på vad jag vill ha för flaskan kan jag tänka mig att byta den mot nåt gott. Gimme a comment about it...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rosman!
Visst är det jobbigt. Whisk(e)y ska komma från Skottland eller Irland. Vodka ska komma från gamla Sovjet, Bulgarien, Finland eller Sverige. Dom och dom druvorna ska komma från Italien, dom och dom från Frankrike.
Det där hysteriska omritandet av kartor och profiterande på inarbetade varubeteckningar är bara påfrestande.
Visst var det bättre förr säger jag och spelar en nyinskaffad hemmabränd kopia av Jilted Johns klassiska "True Love Stories", lika hysteriska, lika brittisk och lika rolig som då...
Sälj Mackmyran, drick den inte...
Allt det bästa från östersund!
Christer