måndag, november 18, 2013

En skonörds bekännelser - del 2

Besatthet är ju som bekant gränslös, och detta vidimerar undertecknad gärna. Idag såg jag en löpsedel förkunna "NN stal fruns guld för att köpa platt-tv".

Detta har jag inte gjort ännu, men jag har utökat min skosamling sedan senast:


Jag glömde få med ett par helbrogues, s.k. long wings från Carmina. Men annars från vänster bakifrån:

- Chelsea boots i brun mocka från Church's,
- Chukka boots i brun mocka från Church's
- Chukka boots i brunt läder från Carmina
- Chukka boots med broguemedaljong, Herring by Barker
- Brun split-toe från Paraboot
- Derby i brun mocka från Lottusse
- Derby i ljusbrunt läder från Berwick
- Derby i vinröd cordovan från Crockett & Jones (Ashdown)
- Derbybrogue i ljusbrunt läder, Herring by Barker
- Double monk strap i brunt, Crockett & Jones (Lowndes)
- Svart Oxford från Church's
- Brun oxfordbrogue, Herring by Cheaney
- Chokladbrun brogue, Loake
- Svart halvbrogue, Church's (Perth)
- Vinröda derbybrogues från Clarke's
- Körsbärsröda halvbrogues från Gaziano & Girling (Burlington MTO)
- Vinröda halvbrogues från Edward Green (Asquith)
- Vinröda halvbrogues i cordovan, New & Lingwood
- Bruna flätade tofsloafers från Herring
- Tofsloafers i blå mocka från Ortigni
- Längst fram: brunvita spectators från Herring

Inga kommentarer: