fredag, februari 13, 2009

Så tittar lilla solen fram igen

Äntligen lite kyla och solsken. Passar bra till helgen. Sen sist har jag hunnit med att besöka Vinkällaren Grappe, mycket trevligt (och gott som inbegrep en Geheimrat J Riesling, härlig, en Ojai syrah minsann, och så en Baigorri som jag själv bistod med, spännande ny rioja).

Anledningen till att jag var i Stockholm var Munskänkarnas trebetygsprov. Inte helt lätt förstås. Värst var att jag gick bet på en nebbiolo, mindre illa att jag missade en dolcetto, och bara en liten skandal att jag tog Baron De Ley Finca Monasterio för en italienare.

För dålig rutin bara. Men jag klarade en hel del också. Om två år står jag rustad...

Igår firades det födelsedag med Palmer Brut, Stoneleigh Chardonnay osv. Och en finfin margaretatårta från Trelleborg.

Inga kommentarer: