onsdag, januari 07, 2009

Ett nyårslöfte...

...som jag hoppas att jag kan hålla är att blogga mer i år än föregående år. Det ska inte vara så svårt eftersom jag var särdeles inaktiv ett långt tag 2008. Detta år kan bara bli bättre eftersom
- jag är inspirerad att gå vidare på trebetygsnivån i Munskänkarna
- jag vill verka ännu mer för ekologiska viner
- jag ska kunna komma igång med konditionsträning igen, om inte löpning så i alla fall rullskidåkning på inlines...

PS Gårdagskvällens lammstek med potatisgratäng ackompanjerades av Cave de Tain-kooperativets Hermitage från 2001. Den hade precis den ädla överbyggnad och struktur som man önskar sig av ett bättre Rhônevin. Hemma hos kamrater i måndags testade vi igenom Penfolds röda på Systemet, totalt fyra stycken (Grange undantagen...). Bäst var Bin 2 Shiraz/Mourvédre!

Inga kommentarer: