tisdag, september 09, 2008

Mr Loach mm

Man kan inte annat än beundra Ken Loach som fortsätter göra filmer med relativt okända fast briljanta skådisar om ämnen som ligger oerhört långt ifrån Hollywooddravlet. Såg "It's a free world" i går, och det är en lysande historia i det lilla formatet om hur omständigheterna kan få allas vår moral att förflackas...den handlar om ett par tjejer som sätter upp en egen arbetsförmedling som så småningom tappar begreppet om vad som är lagligt och inte...Kierston Wareing i huvudrollen är fullständigt trovärdig.

Även om jag egentligen inte har druckit så mycket Bordeaux som jag gillar så tror jag att det beror en del på att de flesta jag har fått antingen har varit för unga eller för dålig kvalitet. Så nu lägger jag upp ett lager för framtiden. Började med 2004:orna förra året, och ser fram emot ett investera i den godå årgången 2005 i höst. Så länge nöjer jag mig med att dricka goda Rhoneviner och Pinot Noir.

Inga kommentarer: