torsdag, maj 23, 2013

Varför jag bojkottar Ryanair


1. Vilket annat bolag tar sig friheten att ändra tider för avgångar hux flux?
2. Vilka förhandlar regelmässigt med flygplatser med rena utpressningsmetoder?
3. Vilka äventyrar säkerheten genom att driva personalen hårdare än andra? Med ung, lågavlönad personal som ansvarar för säkerheten?
4. Vilka bötfäller de passagerare högt som glömt skriva ut sitt boardingcard hemma?
5. Vilka skiter, med ett hånflabb och en anmärkning om att konkurrenterna är dumma, i att följa vad Allmänna Reklamationsnämnden kommer fram till om felaktigheter mot kunderna?

Och då har jag inte sagt något om avlägsna flygplatser eller hopplös hemsida där priserna inte stämmer med reklamen, eller risk för att flygbränslet ska ta slut för tidigt pga snålhet. Jag gillar inte att bli behandlad som en fårskock. Jag vill vara kund och betraktas som sådan.

Priset är inte allt, mina vänner.

Inga kommentarer: