tisdag, maj 27, 2008

Goa grejer

I dag hämtade jag en laddning Rhôneviner på Systemet i Trelleborg. det är en låda från Cave de Tain som innehåller ett par St Joseph, ett par Crozes-Hermitage och en Cornas och en Hermitage. Sugen på Syrah? Jajamensan, så bara för att stilla detta sug gav jag mig på en Mas Neuf ur den sändning av 12 flarror som jag fick från Vinatis i Frankrike för en tid sedan. Sydfransk Syrah-Grenache-Mourvèdre som Parker gillade och som jag fick för cirka en hundring per flaska.

Var på Munskänkarna i torsdags och drack champagne, mest Bruno Paillard, men även en Veuve Cliquot (som var bäst!), tillsammans med en mycket trevlig delikatesstallrik. Det var M:s 50-årsjubileum som firades högst anständigt. Inte blev det sämre av att jag dagen därpå fick bekräftat att jag nu är tvåbetygare. Tack för det!

Avdelningen upplevelser: hade sparat en flaska Silex (Vouvray) från nåt släpp x antal månader sedan. Alltså, doften av en ädel Chenin Blanc är ganska svårslagen, det var både jag och A. överens om sedan vi efter champagnen provade denna läckerbit. Vått ylle, honung, det var fint ska ni tro! Denna flaska hade jag också släpat ända upp till Göteborg och tillbaka med tåget som bar mig till Varvet (löpning, halvmaraton) den 17 maj. Ganska nöjd var jag med den dagen. Nådde nästan det personliga målet två timmar. 2:00:39 blev det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter väldans gott det där.Men vilken musik passar till? Inte detta kan jag tänka... Här är annars några sköna länkar för att minnas gamla Radio Wermlandus-tider. Vår slogan "Vi sänder i solglasögon" tycker jag var väldans bra...
My Space:http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=207906240
och:http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=119092587
samt inte minst Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=7q7K-6zPb7g