fredag, augusti 04, 2006

Bättre än Pingus


Under semestern besökte jag Vingalleriet på Stengade 18 i Helsingör. Utmärkt affär. Danska shoppar utmärker sig ju inte ofta för sitt fina urval utan mer för extrapriser till lättlurade danskar och svenskar. Bag in Box för 59 spänn liksom.

Nåväl, Vingalleriet hade en del spanskt. Jag plockade några som såg OK ut. Den svenska expediten pekade på ett av mina val, en flarra för 70 ca DKR. "Känner du till Pingus?", frågade hon. "Jaa,"svarade jag, medveten om att hon syftade på dansken Peter Sissecks garagevin som väl betingar cirka tusenlappen för den som får tag på en flaska. "Det här är bättre", sa hon. "I så fall kommer jag tillbaka", svarade jag.

Vina Vilano, som skapelsen hette, är knappast bättre än Pingus. Men sådär en 150 kronor smakade det nog som. Jag kommer att besöka Vingalleriet igen.

Inga kommentarer: